Erasmus+ project 2023-1-ES01-KA121-SCH-000131575
- Conèixer el procés de transformació digital dels centres educatius en altres països europeus per a instaurar bones pràctiques i protocols en els centres educatius de la nostra comunitat autònoma.
- Millora del coneixement de metodologies actives amb utilització de tecnologies digitals.
- Millora de la competència per crear recursos en format digital i en obert.
- Millora de la competència de protecció de dades personals, privacitat, seguretat i benestar digital.
- Millora de la competència lingüística en anglès per augmentar la internacionalització de l’equip i reforçar la dimensió europea.
Mobilitats
A mesura que les IA es multipliquen i augmenten les seves àrees d’expertesa, els estudiants les trobaran més sovint en el futur, fins i tot en les seves futures carreres. Això planteja dubtes sobre el futur i com els professors poden utilitzar la IA per millorar l’aprenentatge i el benestar dels estudiants. També s’exploren formes d’identificar i donar suport als estudiants amb dificultats i automatitzar tasques rutinàries com la correcció.
El curs es dirigeix a professors de diferents matèries (STEAM, llengües, ciències socials i història) i els ensenya a utilitzar aplicacions edTech i eines d’IA per crear experiències d’aprenentatge dinàmiques que ajudin els estudiants a explorar temes complexos. S’imparteix a través d’instrucció directa, activitats pràctiques i discussions en grup, amb l’objectiu de desenvolupar plans de lliçó que incorporin la IA.
Cada dia hi ha una “discussió del dia” perquè els participants posin en pràctica els seus coneixements, comparteixin idees i desenvolupin projectes col·laboratius entre escoles. Al final del curs, els professors entendran profundament com utilitzar la IA per millorar les diferents assignatures i crear lliçons innovadores.
Objectius del curs:
- Adquirir una comprensió sòlida de les tendències emergents i tecnologies en IA per a l’educació K-12.
- Desenvolupar plans de lliçó que integrin la IA en aules K-12.
- Explorar com utilitzar la IA per promoure el pensament crític, la creativitat i la col·laboració.
- Avaluar l’aprenentatge dels estudiants amb la IA.
Els passats dies 4 i 5 de novembre de 2024, els nostres assessors del CEP IBSTEAM, Tomeu Mascaró i Maria Lluïsa Quetgles, van visitar la Universitat Friedrich-Alexander (FAU) de Nuremberg, Alemanya, en una trobada preparatòria pel projecte de job shadowing que s’iniciarà pròximament. Aquesta visita ha tingut com a objectiu principal establir vincles de col·laboració per enfortir la competència digital del professorat balear mitjançant un intercanvi de bones pràctiques amb la FAU.
Durant les sessions amb el professorat de la FAU, s’han explorat enfocaments innovadors per aplicar el pensament crític en l’ús de la IA en educació, així com estratègies per promoure una experiència digital saludable i equilibrada en entorns d’aprenentatge. Aquesta col·laboració ens permetrà dotar el professorat de les Illes Balears amb eines pràctiques per integrar aquestes competències als centres educatius.
Aquest projecte de job shadowing, previst per la primavera de 2025, suposa un pas endavant en el nostre compromís d’oferir una educació digital segura i ètica, contribuint a la transformació educativa a través del programa Erasmus+.
Convocatòria 2023-1-ES01-KA121-SCH-000131575
Primera convocatòria oberta de beca ERASMUS+ per a personal docent d’IBSTEAM en el marc del projecte 2023-1-ES01-KA121-SCH-000131575. El professorat interessat ha de sol·licitar-ho adjuntant la documentació que es demana en l’annex 1 de la convocatòria fins dia 10 de maig a les 14 h. Recordau que cal aportar el CV Europass. El podeu crear aquí:
https://europa.eu/europass/es/create-europass-cv
És molt important emplenar a aquest Europass l’apartat de docència, competència lingüística i la carta de presentació, amb els continguts que es demanen a l’annex I. Per crear aquesta carta de presentació, també ho podeu fer aquí: