Els nous decrets d’ordenació i currículum a les etapes: EI, EP, ESO i BATX

Per tal de garantir que el professorat disposi dels coneixements necessaris per aplicar els nous decrets d’ordenació i currículum, el Servei d’Ordenació Educativa han dissenyat tres cursos de formació diferenciats:

• El nou Decret d’ordenació i currículum a l’educació infantil

• El nou Decret d’ordenació i currículum a l’educació primària

• Els nous decrets d’ordenació i currículum a ESO i batxillerat

Detalls dels cursos:

Inscripció: Portal del Personal.

Disponibilitat: oberta durant tot el primer trimestre del curs 2025-2026. Consulta el calendari

Modalitat: a distància, 10 hores de durada.

Entorn virtual d’aprenentatge: la formació es durà a terme al portal formacioib.com dissenyat i gestionat per IBSTEAM.

Seguiment i tutoria: Cada grup de 35 participants tendrà assignat una tutoria que donarà suport i guiarà durant tot el procés autoformatiu.

Certificacions:

– 10 hores de formació permanent.

– Microcredencial universitària oferida per la UIB d’1 crèdit ECTS.

– Acreditació de l’Àrea 3, nivell A2 del Marc de Referència de la Competència Digital Docent (MRCDD).

Objectius dels cursos:

• Identificar els principals canvis curriculars introduïts pels nous decrets d’ordenació i currículum de cadascuna de les etapes.

• Conèixer els elements bàsics dels currículums: competències específiques, criteris d’avaluació i sabers bàsics, i entendre com s’organitzen i s’articulen entre si.

• Comprendre el paper del perfil de sortida com a referent general del desenvolupament competencial a l’educació bàsica.

• Comprendre les diferències entre l’enfocament de l’avaluació en cadascuna de les etapes.

• Aplicar l’enfocament de l’avaluació corresponent a cada etapa.

• Generar una unitat de programació amb suport de tecnologies digitals, que integri tots els elements que la conformen.

Continguts més rellevants:

• Elements del procés de concreció curricular: programació didàctica i unitats de programació.

• Organització de les unitats de programació i articulació amb les situacions d’aprenentatge.

• L’avaluació contínua i formativa: funció dels criteris d’avaluació.

Funcionament del curs

• El curs consta de 5 mòduls.

• Un cop rebut el missatge de la tutoria, disposareu de 20 dies per completar les tasques.

• Inclou qüestionaris autocorregibles i una tasca final.

• La certificació es farà automàticament i serà visible al Portal del Personal.

• Rebreu també la certificació de la Microcredencial universitària oferida per la UIB d’1 crèdit ECTS

Tasca final del curs

A partir d’una plantilla que es facilitarà, s’haurà d’elaborar una unitat de programació seguint les indicacions del curs. El document ha d’incloure, com a mínim, els elements prescriptius establerts pel decret corresponent.